sábado, 10 de diciembre de 2022

Leonardo Escoda




M'encanta conversar amb els meus amics, haig d'admetre que gairebé totes aquestes converses tracten de temes que ens apassionen, però alguna vegada un fet important ocupa les nostres paraules.

Això em va succeir fa uns dies parlant amb un d'ells. El tema era la inesperada desaparició de Leonardo Escoda. Jo coneixia poc a Leonardo, salutacions i alguna conversa quan coincidíem en algun tema públic. El meu contertulià el coneixia perfectament, era un admirador de Leonardo com a persona i de la seva obra en particular.

Em va contar que havia escrit un petit text sobre ell i m'ho ensenyo. M'encanto. Li vaig preguntar si ho havia divulgat i em va dir que no, que ho havia enviat a un mitjà de comunicació, però només havia utilitzat una frase. Em vaig oferir a divulgar-ho i li va semblar una bona idea.

Per això avui utilitzo aquesta finestra per a mostrar-vos-ho i així unir-me a l'homenatge que un artista com a Leonardo es mereix...



TEXT O NO TEXT

Un altre cop hem fet tard, fa uns dies vaig tenir una intuïció que faríem tard, un altre cop.

Dic això, perquè fa un parell de mesos, pocs dies després de què Leonardo va inaugurar la seva última exposició al Monestir de Poblet, la qual va titular "MÚSICA CALLADA”, vaig tenir dues sensacions, una de satisfacció, per l’esforç que va suposar el crear tot aquell conjunt de pintures, integrades amb l’esperit monàstic, per mi insuperables i irrepetibles. I la segona sensació, de què ell estava dient, fins aquí he demostrat tot el que puc fer, i a més a més el títol, després d’això el silenci.

Em vaig revoltar, pensat que aquesta exposició extraordinària és devia de presentar a la seva ciutat amb tots els honors, que es mereix un artista com Leonardo Escoda.

Però els meus pensaments i les meves paraules, que simplement són d'una persona que practica el dibuix com pot, serien com el nostre omnipresent vent de dalt que se les emportaria riu avall...

Si algú no vol fer memòria que no la faci, però tenim un parnàs ple de tortosins que varen donar la vida per obrir finestres a la cultura i a l'art, per bé de la ciutat i per totes les persones que la varen habitar, que l'habiten avui i que demà també l'habitaran, siguem generosos i que l'exposició " MÚSICA CALLADA " es pogué veure a la ciutat de Tortosa.


JAUME ROCAMORA




Me encanta conversar con mis amigos, debo admitir que casi todas estas conversaciones tratan de temas que nos apasionan, pero alguna vez un hecho importante ocupa nuestras palabras.

Esto me sucedió hace unos días hablando con uno de ellos. El tema era la inesperada desaparición de Leonardo Escoda. Yo conocía poco a Leonardo, saludos y alguna conversación cuando coincidíamos en algún tema público. Mi contertulio le conocía perfectamente, era un admirador de Leonardo como persona y de su obra en particular.

Me contó que había escrito un pequeño texto sobre él y me lo enseño. Me encanta. Le pregunté si lo había divulgado y me dijo que no, que lo había enviado a un medio de comunicación, pero sólo utilizó una frase. Me ofrecí a divulgarlo y le pareció buena idea.

Por eso hoy utilizo esta ventana para mostrároslo y así unirme al homenaje que un artista como Leonardo merece...





TEXTO O NO TEXTO

De nuevo hemos llegado tarde, hace unos días tuve una intuición que haríamos tarde, otra vez.

Digo esto, porque hace un par de meses, pocos días después de que Leonardo inauguró su última exposición en el Monasterio de Poblet, la cual tituló "MÚSICA CALLADA", tuve dos sensaciones, una de satisfacción, por el esfuerzo que supuso crear todo aquel conjunto de pinturas, integradas con el espíritu monástico, para mí insuperables e irrepetibles, y la segunda sensación, de la que él estaba diciendo, hasta aquí he demostrado todo lo que puedo hacer, y además el título, después de eso el silencio.

Me sublevé, pensado que esta exposición extraordinaria se debía de presentar en su ciudad con todos los honoresn que merece un artista como Leonardo Escoda.

Pero mis pensamientos y mis palabras, que simplemente son de una persona que practica el dibujo como puede, serían como nuestro omnipresente viento de arriba que se las llevaría río abajo...

Si alguien no quiere hacer memoria que no la haga, pero tenemos un parnaso lleno de tortosinos que dieron la vida para abrir ventanas a la cultura y al arte, por el bien de la ciudad y por todas las personas que la habitaron, que la habitan hoy y que mañana también la habitarán, seamos generosos y que la exposición "MÚSICA CALLADA" se pueda ver en la ciudad de Tortosa.


JAUME ROCAMORA



No hay comentarios:

Publicar un comentario